3 Aralık 2010 Cuma

"Sanatçı" çocuklar

10 yaşında bir çocuk geldiğinde "siz kaç yıl eğitim aldınız?" ben 4 yıldır eğitim alıyorum ve 18 yaşıma geldiğimde eğitmen olacağım" dediğinde ve "siz tiyatronun 9 basamağını biliyor musunuz" diye 9 basamağı saydığında arkadaşının yaptığı en ufak bir şeye "şu an yabancılaştırma yapıyor" dediğinde "ben Shakespeare'i ve Brecht'i biliyorum ben profesyonel bir oyuncuyum" dediğinde durup bir düşünüyorum biz nerede yanlış yapıyoruz diye. Çocuklara drama dersi vermek çok güzel çok yararlı onları hayata hazırlıyorsunuz oyunla öğrenmeye teşvik ediyorsunuz ama çocuklara "artistlik dersi" verdiğinizde onlara ego yüklemesi yapıp şu anda hiç de gereği olmayan ve anlamayacakları şeyler öğrettiğinizde kusura bakmayın ama kendi kuyunuzu kazıyorsunuz. Çünkü o  çocuklar çok değil 10 sene sonra sanatçı oldum diyecekler. Sanatçı olmayı sadece insanlara hoşça vakit geçirtmek olarak algılayıp ona göre davranacaklar ve biz bu travmatik çocuklarla ne yapacağımızı bilemeyeceğiz.
Drama, çocukların öğrenmeleri ve yeteneklerini geliştirmeleri için bir araçtır.  Çocukları meşhur yapıp üzerlerinden para kazanma aracı değildir.

Hiç yorum yok: