1 Aralık 2010 Çarşamba

Suskunlar

İhsan Oktay Anar'ın bir kitabı "Suskunlar" Kitap Kulübü etkinliği olarak bu ay bu kitap seçilmiş ben de internetten görüp hemen alıp bir çırpıda okudum ve bu akşam da kitap hakkında konuşmak için Yakın kitabevinde buluştuk. tabii ben aralarında yeniydim onlar daha önceden de bu toplantıları yapıyorlarmış. çok keyif aldım yani insan bir kitabı okuyor ama gözden kaçırdığımız çok şey olabiliyor ya da başkalarının da sizinle aynı duyguları paylaşması aynı satırlardan aynı zevki alması çok güzel oluyor. Bir sonraki kitabımız Ursula K.Le Guin den Mülksüzler.  Çok merak ediyorum en yakın zamanda alıp hemen okumak istiyorum. Kitap hakkındaki görüşlerimi de sizinle paylaşırım.
Bu arada suskunlara gelince aslında dili önce insana ağır geliyor. Osmanlıca kelimelerin çok olduğu bir kitap ancak ben yanımda sözlük olmaksızın okudum yani bilmediğiniz kelimeler olsa bile anlamı anlatımı bozmuyor. Tasvirlerle bürülü, 17. yy'ın Osmanlı'sında geçen bir roman. Oradaki hayatı öyle bir betimlemiş ki yazar sanki sokağa çıktığınızda köşede o dilenciyi görecekmişsiniz gibi geliyor. Tasavvufla ilgili olan kısımları, felsefesi ve insanı meraklandıran olay dizisiyle bence kitap okumayı seven herkesin okuması gereken bir kitap.

Hiç yorum yok: